18 april

lexie hoppade jag 1m & 1.10 på. framhoppningen till 1m var inte roligt alls. det var ingen som hade koll på nånting utav dom som red och alla bara flängde omkring. det märktes att det var en lokal tävling för alla var så stressade och hade ingen koll. lexie är också lite fjantig när andra hästar galopperar emot henne så då blev hon stressad för att alla bara galopperade runt. det var lite skojigt för alla förutom jag hade röd rosett i svansen då, men ändå red  alla jättenära och struntade i att andra red där också, om  jag hade haft en häst som "sparkade" så jag hade jag väl tänkt på det och inte bara ridit på och tänkt att alla andra skulle flytta på sig. det var ganska tydligt att dom hade det bara för att dom inte ville att andra skulle rida nära. det var ingen som sparkade iaf. jag tycker att det är väldigt hänsynslöst och respektlöst. men hon var iaf as taggad i 1m och det gick typ bara fortare och fortare.  jag hade inte så mycket att säga till om just då. men vi gick dubbelnolla ändå. men det blev ingen trevlig runda direkt och som virpi sa: det såg inte ut som att det var du som red. du som alltid brukar rida så lugnt och försiktigt. haha njaa det vet jag väl iunte riktigt om jag brukar. men inte så fort som det var då. vi hamnade på en 10:onde plats då iaf. sen 1.10 var hon huuur fin som helst och vi gick en jättefin runda :) då kunde jag rida lite mer kontrollerat och på snäva vägar istället för att gasa runt. då slutade vi på en 3:dje plats. den rundan kändes jättebra verkligen :) så det var skönt att avsluta med det. för jag kände mej inte så pepp efter första rundan direkt..




haha hon gnäggade hela tiden efter att Aliana hade åkt hem :)

tack för bilderna amanda :)
http://amandaaniilsson.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0