20 april

idag red jag ut själv på lexie för första gången på hur länge som helst. hon var faktiskt väldigt snäll! haha. jag red upp till sommar hagen och red lite, tänkte bara känna lite på henne. hon var jättefin tills tanten med cockerspanieln kom. hunden var tydligen jätterädd för hästar, typ som att jag tvingat henne att gå på våra marker med sin fula hund eller? ae hon var jätte grinig och det var första gången hon ens hälsat tillbaka. sen kom en annan granne med sin son och sprang på järnvägsbanken och det tyckte lexie var fruktansvärt läskigt så då kastade hon sig lite bara. men annars skötte hon sig kalas! så gjorde jag massa bra övningar och hon blev väldigt känslig för hjälperna i slutet. det ska jag göra fler gånger :)

skogslotten har ställt in sina tävlingar så det blev inget svårt val för mej tillslut ;) men det passar perfekt för då kan jag åka till liseberg + ha lexie på clinicen :) jag kan inte sluta kolla på hästar, jag skulle så gärna vilja ha en häst till. typ en 5-6åring. som jag kan träna massa på nu i sommar. ja det skulle vara jätte roligt att ha nåt att kompletera lexie med :)


Kommentarer
Postat av: Alexx

Även om min svarta sak inte riktigt håller måttet mot dina hästar och är efter i utvecklingen så får du gärna börja hoppa igång honom och sen tävla honom. Maria ska hoppa honom på Måndag lite "ordentligt". Men han har ju inte hoppat nått förrut direkt bara få gånger. Och det är inget du vill ha men nått du kanske kan tänka dig att göra ändå för ev. skojs skull :) du får om du vill iaf! Sen kan ni ju köpa Caroline ;)

2011-04-24 @ 11:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0