24 april

lite blandade resultat från helgen men jag känner mej trots det inte missnöjd. jag gick in med lite för höga krav i lördags. vi är kanske redo för 1.30 när vi tränar men det blir helt annorlunda på tävling och jag tror vi behöver några rundor i 1.20 innan vi går upp i 1.30. det här var ju också bara våran tredje/ fjärde tävling tillsammns. efter helgen har vi iaf en felfri ritt som vi får räkna!

igår red vi två 1.20, den första var A:0/A:0 och den andra var A:0. första klassen var hon väldigt pigg men vi fick en okej grundomgång iaf. omhoppningen började med att man skulle galoppera en långsida och sedan vända upp från kortsidan till andra långsidan och hoppa ett vitt räcke med vita små grejer under. på den långsidan hann det att hända ganska mycket, eller ingenting kanske. jag vet inte riktigt vad jag gjorde jag var så glad att jag gick nolla så jag nästan glömde bort vart jag skulle. men så fort jag släpper iväg henne det minsta är hon jättesvår att få tillbaka och det hann jag inte riktigt på den där kortsidan. men det klarade hon iaf sen var det vänster sväng på en kombination, oxer- räcke. då var hon inte riktigt beredd på hindret så då sprang hon bara på sidan sen hoppade hon det och sen var det höger sväng på en oxer och den rev hon. jag fattar inte riktigt varför för vi kom inte fel eller nåt.

andra rundan kändes hon lite loj och det visade sig ännu tydligare inne på banan. vi hade lite dåligt tempo in på första och det rev hon. hon var liksom inte med på att vi skulle börja. sen rev hon fyran vilket jag inte förstår. vi kom bra och så släppte hon bara bakbenen på bakbommen. men nåt måste jag ju ha gjort. sen var sista hindret kombination oxer -räcke och då rev hon räcket där. vi kom lite nära in på oxern och då blev det lite långt men hon nådde fram ändå så jag tror bara att hon var lite trött. samma som på fyran, i vanliga fall brukar hon bara klippa till.

idag skulle jag åka dit och se hur hon var. om hon verkade trött skulle jag stryka mej. men hon kändes ändå bra så jag bestämde mej för att gå in på banan. nu fokuserade jag lite mer eftersom jag visste att hon kanske skulle vara lite trött. men hon hoppade jättebra och det var en trevlig runda :) så det var skönt att avsluta med nåt bra iaf! ska försöka hitta en bra tävling v 18 att åka på.






Fotograf: http://tesskliintestam.blogg.se/



vi har faktiskt filmat också! men det kmr upp senare ikväll eller imorrn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0