15 maj

idag har jag bara tagit det lugnt sen drog jag ut till pappa för att ta hand om stjärnan. sen till alboga och hoppa singsing igen. han skötte sig väldigt bra i och med att det var första gången han hoppade "kombination". vi ställde upp en 5 och halva med två räcken. bara för att han skulle få tänka själv och hålla reda på benen samtidigt som han får bra självförtroende eftersom man hela tiden kommer rätt in och med ett galoppsprång. i början var han lite tveksam men ändå bättre än förra gången. efter 2 språng så började han tom bjuda emot hindrena. vi hoppade 5 och en halvan åt ena hållet sen skulle vi byta håll så vi inte red i samma varv hela tiden. då tyckte han att det var lite konstigt och så ville han visa att vi inte kan göra hur som helst med honom. haha han har lite attityd. så kom lektions hästarna ut och ställde sig på gångbanan bredvid så det var väldigt intressant, lite roligare än att göra som jag ville. så då sprang han på sidan ett par gånger. men han började bli lite trött också. han är en väldigt roligt häst :) nu har jag tagit en lång dusch och ätit kina mat. ikväll hade jag tänkt att sova tidigt, typ nu.. men så började ps i love you och alla har pratat så mkt om den.. så det blir nog att vara uppe och se den och sen sova ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0