22 maj

den här helgen har varit grymt bra! det behövde jag verkligen. i fredags var det stan, först fika på pappas jobb och sen ut till avantia för att leta ridstövlar men dom hade ingenting eftersom allt var ute på åby. sen efter det var det bio med mamma kalle och sebbe. vi såg pirates of carribean, eller hur det stavas. jag är kör i johnny depp. jag tyckte att filmen var väldigt bra :) lördag åkte jag ut till pappa och så fixade jag alla grejer inför tävlingen förutom bada lexie. sen städade vi och fixade inför mitt födelsedagsfirande. så kom alla kl 4 och det var hur mysigt som helst :) fick massa fina saker. förutom av pappa för då skulle jag få välja ett par ridstövlar och något mer. funderar på om lexie ska få ett nytt dyon träns, vet exakt vilket jag vill ha. sen tycker pappa att jag behöver ett par skor+chaps också som jag kan ha hemma när jag bara rider dressyr. vet inte vad som har hänt med honom, han har aldrig varit såhär generös. men får se vad han säger om skorna och det när han ser vad tränset kostar. och idag har det varit tävling på nfk med lexus. 1.15 & 1.20. i första klassen hade vi ett nerslag på tvåan. hon var inte helt beredd och då koncentrearar hon sig så mkt på frambenen så hon glömmer bakbenen lite. samma som hände på vrf. men då hände det 3 gånger ;p men förövrigt kändes hon superfin! :) sen till andra klassen fick jag tipset av fia att lägga henne lite nära på oxern en gång på framhoppningen så hon slår i och det gjorde jag och då drog hon med sig bakbommen, och fy så arg hon blev efteråt. haha. men efter det var hon inte i närheten utav bommarna. inne på banan var hon superfin och lagom pigg :) så satte vi en dubbelnolla så nu är vi kvalade till 1.30. fina hästen <3 för ett år sedan vågade jag inte ens rida på henne för att hon bara kastade av mej och sparkade efter mej.
sen hem för att sedan åka vidare mot alboga och hoppa på singsing. fina häst! han hoppar som jag vet inte vad. men det var just det som gjorde att jag faktiskt ramlade av :p eller faktiskt och faktiskt.. men vi skulle trava över två bommar och jag satt i min egen värld och tänkte att det är ju inga problem, för jag tänkte inte riktigt på att det inte var lexie eller leffe jag red. så stod det två jätte läskiga röda fyrkanter på sidan av hindret så då tog han ett jättehopp och jag flög åt  ena hållet och han åt andra. proffsigt tilda! ;) haha. men jag ser det posetivt, det är bra att ramla av då och då så man blir lite extra skärpt. sen hoppade vi lite bana och han skötte sig galant. det var i slutet han blev lite trött och stannade på det hindret med dom röda fyrkanterna. men det är sånt man får ta. om en vecka blir det pay and jump på smedby så får vi se vad han tycker om det! ska hoppa honom en gång till innan så han får se lite mer titt hinder. alex filmade så får se när hon lägger ut den. har två bilder från görra gången iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0